Sunday 24 April 2011

tukar hobi jap...

...tu sebab dalam pengenalan blog aku ni, aku dah kata... 'untuk rakan di luar sana' dan 24 jam tu luas maksudnya huhu. kadang2 tgk jam pun lama2 tensen kan, jadi kali ni aku saja nak bawa kebetulan ada kaki2 jam yang suka akan mainan ni...
hobi ni aku mula sejak 1999. ni kira permainan kesukaan guru2, mgkin dah tak larat nak kejo bola kat padang yg luas...lagipun badminton ni leh main masa malam wlaupun dalam hujan lebat skalipun...
peralatan paling asas ialah raket. tapi mcm jam gak, tak sah kalau takde lebih dpd satu...hrga sebatang lbh kurang Seiko oren monster sebijik woo...
mesti pakai kasut, selipar jepun budak2 yang suka pakai...mesti ada 'power cushion' utk menyerap hentakan selepas melompat mcm Dato Lee hehe
ada yang dah patah atas dan patah tepi.adatlah...yg atas tu aku pakai dr. tahun 2000. dah sampai ajal dia, 2005 padam. yg bawah tu frame terlampau lembut lak...padam gak.

dah puas cuba macam2, pengabis sekali aku landing dgn model ni...Nanospeed 7000. brg dah discontinue, tu yg alang2 angkat sampai 3 batang hehe
haha, lepas kejohanan kecil2an kumpulan 1 Malaysia Sabah.nasib tukang gambar, selalu ghaib..
beg2 ni adalah rakan baik pemain badminton kampungan huaa...

7 comments:

  1. ooo pasni kena g main la....

    ReplyDelete
  2. lebih kurang aku jeh... banyak racket, banyak kasut, banyak bag... tapi shuttle sure hancus lepas main. seminggu 2x... tapi skarang dah kurang. bukan apa... dah main golf balik. bila ada free, al-fulus kurang... duduk kat 'workbench', kita main jam pulakkk... he he. janji sihat... asyik duk kat meja main jam mana bole, nanti b*ntot tumbuh bisol!!!!

    ReplyDelete
  3. haha jumie n bro radzi, apa benda pun dah prnh main mesti nak lagi...yg penting carik satu hobi, game yg x ganggu profession. pepatah dolu2:'badan sihat otak cerdas...'hee

    ReplyDelete
  4. ikut nasihat orang lama...2 jeh game berpeluh yang kita bole main sampai usia lanjut... (1) tenis - pasal ada masa untuk 'return' pukulan opponent... (2) golf - pukul... jalan, pukul... jalan. Kalau badminton, aku rasa takble nak main sampai usia lanjutt... betoi pun, paling tua player yang aku pernah join setakat umur 60 jeh. golf... pak menakan aku bekas timbalan ketua polis negara... la umoq 82 buleh main golf lagi... yang sebenaqnya jam tu satu hobi, bersukan adalah riadah, kerja adalah profesyen, keluarga adalah segalanya... kena pandai balance nooo

    ReplyDelete
  5. byk kes otai main bton yg padam...tp main jgn ikut napsu la, setakat lambung2 shuttle pun dah ok kot hehe.yg penting ada kluar peluh-berkebun, menebas dan bersih2 longkang tu kira game gak haha...

    ReplyDelete