Sunday 26 June 2011

pelik tapi benar...



bila dah lama main jam sikit, macam ada rasa bosan-timbul persoalan, apa selepas ini? jadi tengok punya tengok, terpandang lak benda yg selama ni tak terlintas di kepala hotak-jam bullhead atau kepala lembu. apa yang menarik perhatian aku ialah alignment/jajaran yang tak sekata.  Seiko-atas lebih tebal dpd bawah dn Omega-atas lebih lebar dpd bawah.  orang kata ini lah yang dipanggil oportunis-pemakainya seorang yang berani/yakin/berkarisma kerana bentuk jam memang pelik.  korang tengoklah mana tau berkenan.  Seiko tu dah mencecah rm1500 tapi yang Omega tu satu/dua kali ganda rege dia...

7 comments:

  1. Seiko Bullhead...cun dan unik...tapi harga dia yg hensem menyebabkan niat nak beli kena hold dulu. Harga pun dah makin naik...rare dan design yg unik menyebabkan "haiwan ternakan" ini menjadi buruan setiap collector/pemakai harian.

    ReplyDelete
  2. ...betul-betul. Saya pun dah belai. Mmg lain benar rasanya. Tak percaya lihat ni http://jamseh.blogspot.com/2011/06/lawatan-sambil-belajar-ke-watch-lim.html

    ReplyDelete
  3. bro wali, kalu tak krn rare aku tak brapa risau huhu. bro sah kul, aku dah tngok...blog ko pulak tu, aku dah link, tp nak komen kat blog ko x dpt. mcm ada prob. org se negeri ke ni hehe. kira WatchLim ni lubok jgk la. brapa Mr. Lim tarok bullhead tu?

    ReplyDelete
  4. Cikgu..gamaknya gitulah ye. Pasal harga tu ada tulis kt blog dia. Bullhead coklat speedtimer pakai fish bone boleh tercekik tulang tengok akeke

    ReplyDelete
  5. sama taste kita dan ramai lagi...tp byk gak yg minat dial itam tu. coklat tu yg sakit hati tgk hehe, rare betul. sah 99% buruan ke 14 aku ni huhu...

    ReplyDelete
  6. Bro Asmar, pemburuan diteruskan dgn bantuan sifu2 DJ n KPJVM. insyaallah akan terbit di fb dn blog tak lama lagi hehe. aku nak coklat, aku nak coklat hehe...

    ReplyDelete