Tuesday 14 June 2011

musim UFO melawat Bumi kot?

nampak mcm banyak Seiko UFO keluar kt blog dn fb minggu ni. semalam aku dapat dr. adek aku, Zuliskhandar. jam ni peninggalan arwah abah kami. no. serial 136728. ada MOU mcm mana jam ni bertukar tangan hehe. aku tak pasti tahun buatan 1971 atau 1981. keadaan jam  mmg vintage dn semua part masih ori. cermin calar2, dial dan bezel ada ciri2 patina, casing elok lagi. fungsi chrono mmg out, dah nak kena servis ni. tak kisah yg penting jam auto bila2 bole dibaiki, sedia ongkos je. jarum chrono dia kuning, ada aku tengok merah juga-apa perbezaannya? aku rasa aku nak kekalkan keadaan sedia ada jam kecuali chrono tu. sebab begitulah rentetan sejarah dia selama 30/40 tahun.aku pakaikan tali military hitam supaya ketat dan melekap molek di tangan. jam bagak mmg kena buat macam ni, kalau bracelet mmg longgar sikit dan akan melorot ke bawah dan tak selesa. nah, lihatlah...

11 comments:

  1. memang UFO chrono cun laa cikgu... bila laa aku nk dapat pakai satu kat tangan...?

    ReplyDelete
  2. sah_kul, npknya mmg antara jam yg perlu ada utk seikoholic. selepas 30 tahun, jam terbukti masih mantap. silap2 30 tahun akan dtg begitu juga keadaannya. manusia saja yg tak tahan lama. moga akan diserahkan kpd anak dn cucu kot nanti hehe

    ReplyDelete
  3. UFO mmg fav. aku.... peninggalan camni boleh dikira khazanah keluarga

    ReplyDelete
  4. tu la bro. jrg dpt yg gini, slalu per-owned dpd org yg kita tak tau. mmg kena anto worksyop, jarum hour dah tercabut, jarum minit mati, jarum chrono jalan sendiri hehehe

    ReplyDelete
  5. bila dah jalan.. mesti bestlah!

    ReplyDelete
  6. Wah, maknanya Allahyarham dulu pun Seikoholic! Entah-entah 6105 pun ada tak?

    ReplyDelete
  7. tak bro PM. setakat ni aku tgk mmg beliau tu pakai jam nilah dr. dulu...only one watch huhu

    ReplyDelete
  8. Cantik juga dengan tali military mcm tu. Kalau kenakan mesh bracelet hitam pun mcm lawa aja :) Apapun, proven! time tested!

    ReplyDelete
  9. bro wali, kalu kena tali kulit exclusif/Nato pun tetap cun, jam auto dn bole kunci lagi...aku prnh tak minat spesis ni dulu, tp bila dah di tangan, oh indahnya...

    ReplyDelete
  10. Pasal post ni..aku pakai ufo hrni..hehe jam ni mmg terbaik..

    ReplyDelete
  11. keh3.akunya ufo akan masuk sepital KL 1-2 minggu. tu la rindu gak nanti walau ada 12 yg sdg menunggu hehehe

    ReplyDelete